Windows 10: BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul

Discus and support BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul in Windows 10 Software and Apps to solve the problem; Boa tarde, estou com problema de tela azul quase todos os dias ntoskrnl.exe+3f72a0 esse é o crash address que aparece no blue screen viewer**PLACA MÃE:... Discussion in 'Windows 10 Software and Apps' started by CaioFranze, Nov 10, 2021.

1. BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul

Boa tarde, estou com problema de tela azul quase todos os dias ntoskrnl.exe+3f72a0 esse é o crash address que aparece no blue screen viewer**PLACA MÃE: GIGABYTE B560M DS3H V2 BIOS VERSÃO 3.3PROCESSADOR: INTEL CORE I5 10600KF @4.10GHZ 2X MEMORIA RAM Memória DDR4 Geil Evo Potenza, 8GB 3000MHz, Red, GAPR48GB3000C16ASCPLACA DE VIDEO GTX 1660TI SSD KINGSTON SA400S37960 960GBFONTE PCYES ATX SPARK 600Wfiz um !analyze no windbg e foi isso que resultou.alguém pode me ajudar a entender? não consigo achar soluçãojá realizei o memtest86 por duas vezes nas memorias e não acusou nadajá troquei elas de lugar

:)

CaioFranze, Nov 10, 2021
  2. LewisH95 Win User

Ntoskrnl BSOD

• Update your Realtek audio driver.
    • Update your computer.
    • Disable overclocking settings.
    • Turn off BlueStacks/ another Android emulator.
    • Clean your registry.
    • Check your disk for errors.
    • Fix bad memory issues.
    • Remove faulty sticks of RAM.
    • I hope these methods help you!
    • Regards,
    • Lewis

* Added by Moderator: Information from
      https://windowsreport.com/windows-8-bsod-ntoskrnl-exe/

* Moderator note: Advice given on this page might or might not be safe and/or effective but there are programs usually classified as PUP's (Potentially Unwanted Programs) being pushed that should not be downloaded or installed.

LewisH95, Nov 10, 2021
  3. Problemas de tela azul após atualização do Windows

As duas últimas atualizações do Windows estão me trazendo muitos problemas de tela azul, o computador desliga com diferentes erros frequentemente tais como, SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION, SYSTEM_THREAD_NOT_HANDLED e muitos outros erros, após as telas azuis quando
    o PC é reiniciado aparecem em média 3 ou 4 telas azuis seguidas de outros reboots para inicializar o Windows, após inicialização quando desbloqueio meu usuário Windows ocorre outra tela azul e todo o processo é repetido.

Especificações do computador

Placa mãe: gigabyte ga-z68ma-d2h-b3

Processador: i7 2600

SouthBurrito7, Nov 10, 2021
  4. BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul

BSOD ntoskrnl..exe+1b35e0

Hi, KirbyBakken

My name is Maritza and I am an Independent Advisor. I would be happy to help you today.

Check this link, I hope it helps

https://www.thewindowsclub.com/ntoskrnl-exe-hig...

Note: This is a non-Microsoft website. The page appears to be providing accurate, safe information. Watch out for ads on the site that may advertise products frequently classified as a PUP (Potentially Unwanted Products). Thoroughly research any product advertised
    on the site before you decide to download and install it.

Let us know if these steps help you to resolve the issue.

MaritzaCapiro, Nov 10, 2021
Thema:

BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul

Loading...
  1. BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul - Similar Threads - BSOD ntoskrnl exe+3f72a0

2. Meu computador esta dando tela azul, gostaria de ajuda

in Windows 10 Gaming
    Meu computador esta dando tela azul, gostaria de ajuda: https://drive.google.com/drive/folders/1cpX9dpF5PxHmK4jwaADQTTtgONh7B2-R?usp=drive_link https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/meu-computador-esta-dando-tela-azul-gostaria-de/ad9e859c-d916-468f-842c-404a29accb6e
  3. Meu computador esta dando tela azul, gostaria de ajuda

in Windows 10 Software and Apps
    Meu computador esta dando tela azul, gostaria de ajuda: https://drive.google.com/drive/folders/1cpX9dpF5PxHmK4jwaADQTTtgONh7B2-R?usp=drive_link https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/meu-computador-esta-dando-tela-azul-gostaria-de/ad9e859c-d916-468f-842c-404a29accb6e
  4. tela azul

in Windows 10 Gaming
    tela azul: ola meu pc tem dando o erro irql_not_less_or_equal ntoskrnl.exe de tela azul poderiam me ajudar? minhas config sao um ryzen 5 3600x rx 460 2gb 16gb de ram 2400hz e XPM habilitado na bios...
  5. ntoskrnl.exe+3f72a0 problema pantallazos azules BSOD

in Windows 10 Gaming
    ntoskrnl.exe+3f72a0 problema pantallazos azules BSOD: Hace 2 meses arme mi pc y desde que empecé a usar Microsoft me dio estos errores ntoskrnl.exe junto con pantallazos azules tales como IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - APC_INDEX_MISMATCH - REFERENCE_BY_POINTER etc. intente de todo para arreglarlo, desde instalar drivers, reinstalar...
  6. ntoskrnl.exe+3f72a0 problema pantallazos azules BSOD

in Windows 10 Software and Apps
    ntoskrnl.exe+3f72a0 problema pantallazos azules BSOD: Hace 2 meses arme mi pc y desde que empecé a usar Microsoft me dio estos errores ntoskrnl.exe junto con pantallazos azules tales como IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - APC_INDEX_MISMATCH - REFERENCE_BY_POINTER etc. intente de todo para arreglarlo, desde instalar drivers, reinstalar...
  7. ntoskrnl.exe+3f72a0 problema pantallazos azules BSOD

in Windows 10 BSOD Crashes and Debugging
  8. BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul

in Windows 10 Gaming
    BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul: Boa tarde, estou com problema de tela azul quase todos os dias ntoskrnl.exe+3f72a0 esse é o crash address que aparece no blue screen viewer**PLACA MÃE: GIGABYTE B560M DS3H V2 BIOS VERSÃO 3.3PROCESSADOR: INTEL CORE I5 10600KF @4.10GHZ 2X MEMORIA RAM Memória DDR4 Geil Evo...
  9. BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul

BSOD ntoskrnl.exe+3f72a0 ajuda! tela azul: Boa tarde, estou com problema de tela azul quase todos os dias ntoskrnl.exe+3f72a0 esse é o crash address que aparece no blue screen viewer**PLACA MÃE: GIGABYTE B560M DS3H V2 BIOS VERSÃO 3.3PROCESSADOR: INTEL CORE I5 10600KF @4.10GHZ 2X MEMORIA RAM Memória DDR4 Geil Evo...
  10. BSOD ntoskrnl..exe

BSOD ntoskrnl..exe: My computer has crashed a few times often when i play games. I bought more ram because i thought that it was the issue but it didn't help. It did work a few days but then the crashes came back. After that i fixed the BSOD´s by lowering the graphics and the resolution on the...