Windows 10: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassID\Windows.Int...

Discus and support Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassID\Windows.Int... in Windows 10 Software and Apps to solve the problem; All Xbox keys can be deleted in the Registry except... Discussion in 'Windows 10 Software and Apps' started by 1ndependent, Apr 28, 2022.

1. Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassID\Windows.Int...

All Xbox keys can be deleted in the Registry except Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassID\Windows.Internal.StateRepository.XboxPackageWhen this key is deleted, upon restarting my computer, all of my desktop and task bar icons vanish and I cannot click anything, the Start menu doesn't open.What is XboxPackage and why does it affect the desktop so critically? There is no information on this key or its app on the internet that I can find. Any help would be nice. Thanks.

:)

1ndependent, Apr 28, 2022
  2. f14tomcat Win User

New type of DCOM error with W10 1803

Nothing to worry about, just dumb and an eyesore. Believe it or not, it's by design from MS, honest. I saw it, too, and had to investigate. Found this:

https://support.microsoft.com/en-us/...ws-server-2016

f14tomcat, Apr 28, 2022
  3. Need help with Windows.SecurityCenter 10016 Event Crashing PC (Clean install)

I went to both

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassId\

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassId\

and found all 4 of the windows.securitycenter... pieces and took ownership away from TrustedInstaller and gave it to administrators, and also selected replace all child object permissions...

I did this the last time and it didn't take. I did a windows reset update type thing where it basically resets windows and such instead of your personal files and their registry entries. I guess it put it back to TrustedInstaller after I did that. I'm
    hoping it'll take.

Dennie Goodwin, Apr 28, 2022
  4. Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassID\Windows.Int...

New type of DCOM error with W10 1803

Fresh install of W10 1803 x64 here.

I am not overly concerned about DCOM errors but since I know what the fix is I usually make an effort to fix them. However the usual steps contained in this thread:

Windows 10 Event ID 10010 and 10016 Errors With DistributedCOM - Windows 10 Forums

are not compatible.

The errors I am seeing are:

&
    Unlike in examples solved in the above-linked solution, Windows.SecurityCenter.WscBrokerManager does not appear in HKeyClassesRoot\CLSId.

It does however appear in these keys:

Code:
    The same goes for Windows.SecurityCenter.WscDataProtection

It only appears in these keys:

Code:
    None of the CLSID's above appear anywhere else in the registry.

Nothing in DCOM Config seems to fit the bill.

Any ideas?

WastedJoker, Apr 28, 2022
Thema:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassID\Windows.Int...

Loading...
  1. Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsRuntime\ActivatableClassID\Windows.Int... - Similar Threads - ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsRuntimeActivatableClassIDWindows Int

2. Hur gör jag för att få en ny användare så jag kan ändra pin hello till att inte användas...

in Windows 10 Software and Apps
    Hur gör jag för att få en ny användare så jag kan ändra pin hello till att inte användas...: Hej jag hoppas att jag kan skriva på svenska för jag är dålig på engelska.Jag vill lägga till en ny användare så att jag kan ta bort min pin hello tror att man gör så för det går inte att klicka på ta bort knappen den är inte igång.Jag måste göra detta för att köra ett...
  3. Hur gör jag för att få en ny användare så jag kan ändra pin hello till att inte användas...

in Windows 10 Gaming
    Hur gör jag för att få en ny användare så jag kan ändra pin hello till att inte användas...: Hej jag hoppas att jag kan skriva på svenska för jag är dålig på engelska.Jag vill lägga till en ny användare så att jag kan ta bort min pin hello tror att man gör så för det går inte att klicka på ta bort knappen den är inte igång.Jag måste göra detta för att köra ett...
  4. Jag kan inte ladda ner Windows 11 ISO fil från er

in Windows 10 Gaming
    Jag kan inte ladda ner Windows 11 ISO fil från er: Jag kan inte ladda ner Windows 11 ISO fil från er för jag måste ha den på skolarbete, bor i sverige, använder ingen VPN eller aldrig gjort och använt olika webbläsare och inget fungerar. Jag har provat med windows update.jag får felmeddelandet 715-123130 när jag gå in via min...
  5. Jag kan inte ladda ner Windows 11 ISO fil från er

Jag kan inte ladda ner Windows 11 ISO fil från er: Jag kan inte ladda ner Windows 11 ISO fil från er för jag måste ha den på skolarbete, bor i sverige, använder ingen VPN eller aldrig gjort och använt olika webbläsare och inget fungerar. Jag har provat med windows update.jag får felmeddelandet 715-123130 när jag gå in via min...
  6. Windows upptäcker inte min externa dvd/ dvd brännare

in Windows 10 Gaming
    Windows upptäcker inte min externa dvd/ dvd brännare: Har köpt en extern dvd/ dvd brännare.Windows 10 hittar inte den.Ber om råd. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-uppt%C3%A4cker-inte-min-externa-dvd-dvd/baa1caef-2d72-443a-b31a-0c3fbeed7755
  7. Windows upptäcker inte min externa dvd/ dvd brännare

Windows upptäcker inte min externa dvd/ dvd brännare: Har köpt en extern dvd/ dvd brännare.Windows 10 hittar inte den.Ber om råd. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-uppt%C3%A4cker-inte-min-externa-dvd-dvd/baa1caef-2d72-443a-b31a-0c3fbeed7755
  8. Windows upptäcker inte min externa dvd/ dvd brännare

in Windows 10 Drivers and Hardware
  9. kan inte hämta hem ny uppdatering som heter windows 11,version 24H2,får felkod 0x1900223

in Windows 10 Gaming
    kan inte hämta hem ny uppdatering som heter windows 11,version 24H2,får felkod 0x1900223: kan inte hämta hem ny uppdatering som heter windows 11,version 24H2,får felkod 0x1900223 https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/kan-inte-h%C3%A4mta-hem-ny-uppdatering-som-heter/ebc88fcd-c6f4-47b1-a750-e6c0c9195e9a
  10. kan inte hämta hem ny uppdatering som heter windows 11,version 24H2,får felkod 0x1900223

kan inte hämta hem ny uppdatering som heter windows 11,version 24H2,får felkod 0x1900223: kan inte hämta hem ny uppdatering som heter windows 11,version 24H2,får felkod 0x1900223 https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/kan-inte-h%C3%A4mta-hem-ny-uppdatering-som-heter/ebc88fcd-c6f4-47b1-a750-e6c0c9195e9a