Windows 10: Datorn går till låsskärm

Discus and support Datorn går till låsskärm in Windows 10 Gaming to solve the problem; Hej, Datorn kommer till låsskärmen varje gång jag öppnar/ stänger locket på laptopen, trots att jag har inställningen att inget ska hända. Stänger jag... Discussion in 'Windows 10 Gaming' started by Magnat85, Dec 20, 2024.

1. Magnat85 Win User

Datorn går till låsskärm

Hej, Datorn kommer till låsskärmen varje gång jag öppnar/ stänger locket på laptopen, trots att jag har inställningen att inget ska hända. Stänger jag locket slocknar min externa skärm och jag måste röra musen eller trycka på ESC för att väcka skärmen och sen trycka ESC igen för att lämna låsskärm. Så här var det inte för bara några dagar sedan och jag har inte installerat eller ändrat på något. Jag får meddelandet "HDMI 1 No signal", sen om jag rör på musen kommer skärmen på igen.Jättetacksam för hjälp. Det är Windows 11.

:)

Magnat85, Dec 20, 2024

2. foto programmet funkar inte. går inte att få in bilderna till datorn.

bilder till datorn Windows10 från USB .

mobilen till foto mappen, laddar 60 ST bilder sen stannar den av?

Jan olovsson, Dec 20, 2024
  3. uppgradera från home till pro

Jag har köpt en uppgradeting från home till pro. Installeringen gick bra men sedan hängde sig datorn och jag fick ominstallera den från grunden. Nu är den igång igen men jag vill då ha uppgraderingen från home till pro jag köpte till. Hur gör jag det?

Kristian

Kristian Davidsson, Dec 20, 2024
  4. Datorn går till låsskärm

foto programmet funkar inte. går inte att få in bilderna till datorn.

Vi använder en översättningstjänst för att hjälpa våra användare. Ursäkta grammatiska fel.

Hej Jan,

Jag är Paul och jag är här för att hjälpa dig med din oro.

Prova lösningarna nedan.

1. Installera de senaste Windows-uppdateringarna.

2. Kör Windows felsökare
    Öppna Inställningar => Uppdatering & Säkerhet => Felsök => Windows Store-appar => Kör felsökaren.

3. Återställ eller reparera foton-appen.

>> Öppna inställningar.
    >> Klicka på Appar och välj Appar & funktion från den vänstra rutan.
    >> Bläddra ner och välj Photos App i den högra rutan.
    >> Klicka på alternativet Avancerat och klicka sedan på Återställ eller reparera.
    >> Starta om datorn och kontrollera.

4. Avinstallera och installera om Photos App.

>> Öppna Windows PowerShell (admin).

>> Kopiera och klistra in det här kommandot och tryck sedan på enter:

Get-AppxPackage * Microsoft.Windows.Photos * | Ta bort-AppxPackage

>> Stäng PowerShell-kommandot och starta om datorn.

>> Öppna Microsoft Store och installera appen Foton.

Jag hoppas att detta hjälper. Ställ gärna tillbaka eventuella frågor och håll mig uppdaterad.

Paul Navera, Dec 20, 2024
Thema:

Datorn går till låsskärm

Loading...
  1. Datorn går till låsskärm - Similar Threads - Datorn går till

2. Jag har windows 10 när jag sparar som... PDF så börjar datorn att koppla till skrivaren....

in Windows 10 Gaming
    Jag har windows 10 när jag sparar som... PDF så börjar datorn att koppla till skrivaren....: När jag spara som ett word dokument till PDF, så börjar datorn att koppla till skrivaren för utskrift.Hur kan jag stoppa detta för gott, utan att varje gång behöva klicka bort detta i kryssrutan?...
  3. Jag har windows 10 när jag sparar som... PDF så börjar datorn att koppla till skrivaren....

in Windows 10 Software and Apps
    Jag har windows 10 när jag sparar som... PDF så börjar datorn att koppla till skrivaren....: När jag spara som ett word dokument till PDF, så börjar datorn att koppla till skrivaren för utskrift.Hur kan jag stoppa detta för gott, utan att varje gång behöva klicka bort detta i kryssrutan?...
  4. Jag har windows 10 när jag sparar som... PDF så börjar datorn att koppla till skrivaren....

in Windows 10 Drivers and Hardware
  5. Datorn går till låsskärm

Datorn går till låsskärm: Hej, Datorn kommer till låsskärmen varje gång jag öppnar/ stänger locket på laptopen, trots att jag har inställningen att inget ska hända. Stänger jag locket slocknar min externa skärm och jag måste röra musen eller trycka på ESC för att väcka skärmen och sen trycka ESC igen...
  6. foto programmet funkar inte. går inte att få in bilderna till datorn.

in Windows 10 Gaming
    foto programmet funkar inte. går inte att få in bilderna till datorn.: bilder till datorn Windows10 från USB .mobilen till foto mappen, laddar 60 ST bilder sen stannar den av? https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/foto-programmet-funkar-inte-g%C3%A5r-inte-att/61c3971b-4747-4ce3-a466-2c3ce34437d1
  7. foto programmet funkar inte. går inte att få in bilderna till datorn.

foto programmet funkar inte. går inte att få in bilderna till datorn.: bilder till datorn Windows10 från USB .mobilen till foto mappen, laddar 60 ST bilder sen stannar den av? https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/foto-programmet-funkar-inte-g%C3%A5r-inte-att/61c3971b-4747-4ce3-a466-2c3ce34437d1
  8. Inloggning till Windows låst

in AntiVirus, Firewalls and System Security
    Inloggning till Windows låst: Hej jag får ett felmeddelande när jag försöker logga in på Windows på min pc. ”Detta inloggningsalternativ är inaktiverat på grund av misslyckade inloggningsförsök eller upprepade avstängningar. Använd ett annat inloggningsalternativ eller låt enheten vara på i minst 2...
  9. Best software till now

in AntiVirus, Firewalls and System Security
    Best software till now: we use antivirus to check which antivirus, this college use Best Engineering and Management college in India Advice me https://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/all/best-software-till-now/1a8a7ff2-61ab-44d8-b806-be27b8d775f6
  10. PDF fil går ikke å skrive ut -

in Windows 10 Installation and Upgrade
    PDF fil går ikke å skrive ut -: Når jeg skal skrive ut PDF fil så fungerer det ikke. Jeg får følgende feilmelding. Det har oppstått et uventet konfigurasjonsproblem i skriveren. 0x8007007e...