Windows 10: Wi-FI não conecta no Windows 10

Discus and support Wi-FI não conecta no Windows 10 in Windows 10 Network and Sharing to solve the problem; Estou com um problema aqui na empresa em conectar notebooks com sistema operacional Windows 10 em nossa rede WIFI, é uma rede gerenciável pela solução... Discussion in 'Windows 10 Network and Sharing' started by Fernando Bittencourt, Jun 12, 2020.

1. Wi-FI não conecta no Windows 10

Estou com um problema aqui na empresa em conectar notebooks com sistema operacional Windows 10 em nossa rede WIFI, é uma rede gerenciável pela solução da Aerohive da Dell que é autenticado no AD da empresa. Quando tento conectar ele não pede usuário e senha e apenas informa a mensagem:

" Não pode se conectar a esta rede".

Em notebooks com Linux e Mac OS X funciona perfeitamente, mas nos notebooks com Windows não conecta de forma alguma.

E o erro que apresenta no event viewer é o que está anexado no post abaixo:

Wi-FI não conecta no Windows 10 72448f98-7398-4de5-a9a4-f167b31e6be9?upload=true.png

OBS: Outras redes wifi conecta normalmente mas esta que é gerenciavel pelo aerohive não conecta mais, até mês passado funcionava normal. E o windows está atualizado com a ultima versão 1909 com todas as ultimas atualizações .

:)

Fernando Bittencourt, Jun 12, 2020

2. Windows 10 and no wi-fi

Hi Joachim,

Thank you for posting your query in Microsoft Community. Appreciate your interest in using Windows 10.

I would suggest you to follow the methods below:

Method 1: Run the Hardware and Device troubleshooter by following the steps below:

• Click on the Start button, and type “Troubleshooting” on the search bar.
    • Click on troubleshooting, then click on “Hardware and sound”.
    • Under Hardware and sound, click on “hardware and devices”.
    • A pop-up will appear, click on the “Next” button and your hardware troubleshooting will start.

Method 2: The issue may occur if the drivers for Wi-fi are not installed or updated. I suggest you to install/update the latest version for Wi-fi drivers by following the steps below.

• Press ‘windows key + R’ and type ‘devmgmt.msc’ and press Enter.
    • Expand ‘Network adapter’ and right click on Wi-fi driver and select update.

Hope the information is helpful. Feel free to
    write to us for any other assistance with Windows, we’ll be glad to assist you.

Eeshwar Kumar, Jun 13, 2020
  3. wi fi not working on windows 10

Hi,

Thank you for posting your query in Microsoft Community. Appreciate your interest in using Windows 10.

I would suggest you to follow the methods below:

Method 1: Run the Hardware and Device troubleshooter by following the steps below:

• Click on the Start button, and type “Troubleshooting” on the search bar.
    • Under Hardware and sound, click on “hardware and devices”.
    • A pop-up will appear, click on the “Next” button and your hardware troubleshooting will start.

Method 2: The issue may occur if the drivers for Wi-fi are not installed or updated. I suggest you to install/update the latest version for Wi-fi drivers by following the steps below.

• Press ‘windows key + R’ and type ‘devmgmt.msc’ and press Enter.
    • Expand ‘Network adapter’ and right click on Wi-fi driver and select update.

Hope the information is helpful. Feel free to
    write to us for any other assistance with Windows, we’ll be glad to assist you.

Eeshwar Kumar, Jun 13, 2020
  4. Wi-FI não conecta no Windows 10

Trouble Changing Wi-Fi Password

I've been following the following steps to change my Wi-Fi password for some time:

1. Launch Control Panel.
    2. Click "Network and Internet."
    3. Click "Network and Sharing Center."
    4. Click "Wi-Fi...."
    5. Click "Wireless Properties."
    6. Click the Security tab.
    7. Check "Show characters."
    8. Enter the password in "Network security key."
    Those steps have been working just fine, but today I discovered a new wrinkle. If I change the password inside the router first, "Wi-Fi..." doesn't appear in step 4. This isn't much of a problem at home, because I can just change the password in Control Panel before I change it inside the router, but it would be a problem at a public hotspot, or something of that nature. I also tested Brink's instructions in "How to Connect To a Wireless Network in Windows 10," but they don't work for me either. How can I fix this?

gregyurkon, Jun 13, 2020
Thema:

Wi-FI não conecta no Windows 10

Loading...
  1. Wi-FI não conecta no Windows 10 - Similar Threads - não conecta

2. Não conecta de jeito nenhum pq?

in Windows 10 Gaming
    Não conecta de jeito nenhum pq?: Não conecta a nenhuma rede wifi e quando aperto shift+f10 não aprece nada como se a tela tivesse travado procurando wifi.Já liguei na Dell e lá tbm não conseguiu fazer nada volta sempre pra essa tela branca procurando alguma rede...
  3. Não conecta de jeito nenhum pq?

in Windows 10 Software and Apps
    Não conecta de jeito nenhum pq?: Não conecta a nenhuma rede wifi e quando aperto shift+f10 não aprece nada como se a tela tivesse travado procurando wifi.Já liguei na Dell e lá tbm não conseguiu fazer nada volta sempre pra essa tela branca procurando alguma rede...
  4. Meu Lumia 520 não se conecta com nenhum computador depois de atualizar para o windows phone...

Meu Lumia 520 não se conecta com nenhum computador depois de atualizar para o windows phone...: Eu quero fazer bom proveito dele, Microsoft. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/meu-lumia-520-n%C3%A3o-se-conecta-com-nenhum/0fb9b8ff-5609-4314-90b4-0dd14c13484d
  5. Meu Lumia 520 não se conecta com nenhum computador depois de atualizar para o windows phone...

in Windows 10 Gaming
    Meu Lumia 520 não se conecta com nenhum computador depois de atualizar para o windows phone...: Eu quero fazer bom proveito dele, Microsoft. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/meu-lumia-520-n%C3%A3o-se-conecta-com-nenhum/0fb9b8ff-5609-4314-90b4-0dd14c13484d
  6. Meu Lumia 520 não se conecta com nenhum computador depois de atualizar para o windows phone...

in Windows 10 Installation and Upgrade
  7. Por que quando ligo o notebook a internet não se conecta?

in Windows 10 Gaming
    Por que quando ligo o notebook a internet não se conecta?: Por que quando ligo o notebook a internet não se conecta? Tenho que reiniciar para conectar a internet. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/por-que-quando-ligo-o-notebook-a-internet-n%C3%A3o/1b6b8b03-907c-4f9b-a7dc-d08cc3d46ec5
  8. Por que quando ligo o notebook a internet não se conecta?

Por que quando ligo o notebook a internet não se conecta?: Por que quando ligo o notebook a internet não se conecta? Tenho que reiniciar para conectar a internet. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/por-que-quando-ligo-o-notebook-a-internet-n%C3%A3o/1b6b8b03-907c-4f9b-a7dc-d08cc3d46ec5
  9. Por que quando ligo o notebook a internet não se conecta?

in Windows 10 Network and Sharing
  10. Forza Horizon 4 não conecta no Win11 mas antes conectava normal no WIN10.... como ter meu...

in Windows 10 Gaming
    Forza Horizon 4 não conecta no Win11 mas antes conectava normal no WIN10.... como ter meu...: Oi, Bom dia.. Estou a dias tentando fazer o Forza 4 funcionar no WIN11, com a última atualização do sistema no mês de maio, ele não loga ou conecta ficando em 0% até fechar sozinho, quando tento entrar novamente depois de fechar, ele nem a tela de conectando aparece, procurei...